● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Mikael Leinonen

Kuntavaaleissa valitaan valtuutetut kuntien valtuustoihin. Seuraavat kuntavaalit ovat huhtikuussa 2021. Riihimäen Kokoomus haluaa toimia aktiivisesti Riihimäen kehittämiseksi ja haluaa ehdokkaaksi kuntavaaleihin aktiivisia ja osaavia, kaiken ikäisiä ihmisiä, erilaisista taustoista. Esittelemme uusia ehdokkaita viikoittain.

Mikael ”Miksu” Leinonen

Olen 36-vuotias kehityspäällikkö, reserviupseeri ja reipas poika Riihimäeltä. Harrastan urheilua, nikkarointia, ruoanlaittoa ja vanhoja ajoneuvoja. Vaativimpana harrasteprojektina on (edelleen) työn alla 70-luvun Toyota.
Menneellä kaudella viimeistelin tasan yhden maalin RiPS 2:n riveissä. Eihän se isolta kuulosta, mutta olenkin joukkuepelaaja 😊.

Satuin syntymään vuoden 1985 ensimmäisenä lapsena silloisella Riihimäen sairaalan synnytysosastolla. Lapsuuteni olen viettänyt Riihimäellä ja Lopella. Joku voisi sanoa, että eipä ole poika pitkälle päässyt, mutta
itse sanon, että eipä ole tarvinnut kovin pitkälle lähteä. Riihimäellä on kaikki, mitä hyvään elämään tarvitaan.

Aloitin nuorena työurani yrittäjänä. Nyt asiakkuudenhallinnan asiantuntijana ja kehityspäällikkönä Helsingissä. Olen siis yksi niistä parista tuhannesta riksulaisesta, jotka säännöllisesti suhaavat junalla tai autolla kohti pääkaupunkiseutua. Töistä tutuilla taidoilla ja asenteella – kehittämismyönteisyydellä, yrittäjähenkisyydellä ja
yhteistyöllä – haluan tehdä myös kunnallispolitiikkaa.

On aika rakentaa tulevaisuuden kaupunkia. Digitalisaatio, sosiaalinen media, nuorten syrjäytyminen, muuttuva työelämä, suuret ikäluokat… Uusi aika tarvitsee uudenlaista päätöksentekoa ja jokaisella on mahdollisuus osallistua. Meillä on oikeus ja velvollisuus jatkaa kaupungin kehittämistä, jotta Riihimäki on tulevaisuudessakin paras paikka elää ja yrittää. Meillä on myös velvollisuus jättää tuleville riksulaisille puitteet samaan.

Kaupungin asiat eivät ole pienen porukan käsissä, vaan yhä useampi osallistuu aktiivisesti. Haluan olla linkkinä riksulaisten ja päätöksenteon välillä niin, että jokaisen ääni kuuluu. Anna just sun äänen kuulua ja kerro, mitä meidän pitäisi seuraavaksi Riksussa tehdä: miksuleinonen.fi

Mikael Leinonen