● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Aarno Yrjö-Koskinen

Aarno Yrjö-Koskinen

Koulutukseltani olen valtiotieteen maisteri. Ylioppilaaksi kirjoitin aikoinaan Riihimäeltä, jonka jälkeen lähdin opiskelemaan Turkuun. Palasin opintojen jälkeen takaisin kotikaupunkiini ja sitä se on ollut minulle ja perheelleni vuodesta 1986 alkaen. Tätä nykyä perheemme asuu Riksussa neljän sukupolven voimin. Työurani olen tehnyt kansainvälisen metsäteollisuuden palveluksessa. Nykyään toimin asiantuntijana pienille ja keskisuurille yrityksille sekä hallitustehtävissä muutamassa yrityksessä ja järjestössä.

Riihimäki on mainettaan parempi kaupunki. Tähän uskon! Meillä on varsin hyvät koulut, loistavat liikkumis- ja harrastusmahdollisuudet, hyvät liikenneyhteydet, kaunis luonto, museot, teatterit, kesäkonsertit, ikääntyvän väestön palvelut sekä hyvä kunnallinen sairaanhoito. Tyytyväisyyteen ei saa kuitenkaan tuudittautua. Ympäristömme on jatkuvassa muutoksessa. Siihen voidaan sopeutua paremmin, kun pidämme keskeiset kuntalaisten palvelut ja resurssit hyvässä kunnossa.

Valtuutettujen tehtävänä on luoda puitteet kaupunkilaisten elämisen laadun parantamiseksi. Riihimäki tarvitsee lisää vetovoimaa, jotta saamme kaupunkiin muuttamaan uusia eri-ikäisiä asukkaita. Kaupungillamme on monia kärkihankkeita, mutta saavuttaaksemme asetetut tavoitteet tarvitaan kokonaisvaltaisempaa näkemystä ja uskallusta miettiä asioita ja niiden toteuttamista ns. ”laatikon” ulkopuolelta. Tässä kaikessa valtuutettu on avainasemassa.

Minulle tärkeää on se, että talous rakennetaan kestävälle perustalle, mikä mahdollistaa investoinnit ja parantaa elämisen ja asumisen laatua. Verotusta tulisi aina miettiä siitä näkökulmasta, miten se vaikuttaa kuntalaisten
asumisviihtyvyyteen ja kaupungin houkuttelevuuteen.

Valtuutettu voi parhaiten vaikuttaa kaupungin asioihin ja päätöksentekoon hyvällä ja rakentavalla yhteistyöllä yli puoluerajojen. Uskon omaavani tähän erittäin hyvät ominaisuudet: yhteistyökyvyn ja ratkaisukeskeisyyden, jotka on testattu mm. monissa vaativissa tilanteissa työurani aikana. Minulle Riihimäki on kodikas kaupunki, jolla on valtavasti mahdollisuuksia. Tehkäämme yhdessä Riihimäestä entistä viihtyisämpi, turvallisempi ja vetovoimaisempi kaupunki elää, opiskella, yrittää ja harrastaa.