● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Aino Närkki

Aino Närkki

Kuntapäättäjänä haluan luoda edellytyksiä tulevaisuuden hyvinvoinnille ja kuntalaisten toimivalle arjelle. Johtavana asiantuntijana elinkeinoelämän järjestössä olen arkityöni kautta osaltani miettimässä miten vaikkapa lakihankkeet tai erilaiset poliittiset päätökset vaikuttavat ihmisten jokapäiväiseen elämään.

Edustan Riihimäen kokoomusta sosiaali- ja terveyslautakunnassa. Olen mukana myös kansallisen Kokoomuksen hyvinvointipolitiikan verkostossa ja Seniorifoorumissa. Lisäksi toimin Inkilänhovi ry:n hallituksen puheenjohtajana. Olin vuoden 2019 eduskuntavaaleissa Hämeen kokoomuksen kansanedustajaehdokkaana. Koulutukseltani olen yhteiskuntatieteiden maisteri ja MBA. Perheeseeni kuuluu aviomiehen lisäksi kaksi aikuista tytärtä ja heidän puolisonsa. Kunniatehtävänäni on olla yhden metrin mittaisen taaperon mummi.

Koronan jälkimainingeissa ja kuntien haasteellisessa taloustilanteessa tarvitaan ennakkoluulottomia, avoimia ja rohkeasti asioihin tarttuvia päättäjiä sekä tosiasioiden tunnustamista. Monet kotikuntamme perusasiat ovat kunnossa ja Riihimäen sijainti keskellä Suomen kasvukäytävää on erinomainen.

Aina on kuitenkin parannettavaa. Riihimäki on uuden edessä, niin kuin monet muutkin kunnat. Seuraava valtuustokausi ei tule olemaan helppo. Haasteita ovat mm. talouden saaminen tasapainoiselle uralle ja kuntalaisten peruspalveluiden parantaminen. Kehittämistoimia tarvitaan esimerkiksi ikääntyneiden asumisen palveluissa ja kotihoidossa. Meidän on varauduttava siihen, että parhaillaan eduskunnassa oleva sote-uudistus tulee toteutuessaan muuttamaan lähipalveluitamme perusteellisesti.

Minä ja kaikki muutkin Riihimäen kokoomuksen ehdokkaat haluamme matkata kohti elinvoimaista ja kehittyvää 2020 -luvun kotikaupunkia. Olemme monipuolinen osaajien ja arjen asiantuntijoiden joukkue. Emme ole yhden asian liike, vaan haemme kokonaisvaltaisia ratkaisuja yhteisiin ongelmiin. Olemme valmiita uudistamaan ja menemään yhdessä äänestäjiemme kanssa eteenpäin – arki edellä!