● 101 Anne-Mari Vallioniemi

101 Anne-Mari ”Ame” Vallioniemi

Olen liikkumiseen ja urheilemiseen hurahtanut 38-vuotias nainen. Päivät kuluvat erityisluokanopettajan viransijaisena Hyvinkään kaupungin palveluksessa ja vapaa-aikanani valmennan yleisurheilevia lapsia Riihimäen Kiskossa. Toimin Kiskon yleisurheilujaostossa
nuorisopäällikkönä ja jäsenenä Kiskon hallituksessa. Vapaa-ajallani urheilen ja liikun itsekin. Muutamat viime vuodet ovat kuluneet seiväshypyn opettelussa ja harjoittelussa. Harrastuksiini kuuluvat seiväshypyn lisäksi kiipeily, salibandy ja jalkapallo. Talvisin viihdyn ladulla ja rinteessä
lumilaudan kanssa.

Riihimäelle olen muuttanut vuonna 2004 pelaamaan salibandyä. Työpaikka löytyi tuolloin Lopelta Kirkonkylän koululta. Riihimäessä tykästyin mukavien ihmisten lisäksi kaupungin kokoon. Täällä mikään ei ole kaukana ja palveluja on hyvin tarjolla, niin julkisia kuin yksityisiäkin. Läheltä löytyy myös luontoa, jossa ulkoilla ja harrastaa koiran kanssa. Positiivista Riihimäellä ovat myös hyvät kulkuyhteydet!

Haluan olla mukana vaikuttamassa tulevaisuuden Riihimäkeen. Lähellä sydäntäni ovat lasten ja nuorten asiat, varsinkin vallitsevassa tilanteessa. Meidän aikuisten tehtävä on huolehtia, että tulevaisuuden tekijät kasvavat poikkeusoloista huolimatta tasapainoisiksi yhteiskunnan jäseniksi.
Harrastusmahdollisuudet vauvasta mummoon ja vaariin on olosuhteiden osalta mahdollistettava kaupungin toimesta. Seura- ja yhdistystoimintaa pitää kaupungin edelleen tukea, jotta siellä säilyy mahdollisuus järjestää mielekästä toimintaa elämän eri vaiheisiin. Tärkeää on saada Riihimäen vetovoimatekijät näkyviin, jotta meidän taloutemme pysyy kestävällä pohjalla. Joukkueena meissä
on enemmän voimaa!