● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Jarkko Huttu

Jarkko Huttu

Olen asunut Riihimäellä vuodesta 2013 saakka. Kiersin vuosien ajan kouluttajana pitkin Suomea. Monesti paluumatkalla mietin Riihimäen kohdalla, voisiko jo tässä kohtaa mennä kotiin. Muutin sitten Helsingin kantakaupungista Koivistonmäkeen.

Työskentelen liiketoiminnan opettajana Hyriassa. Töiden ohessa viimeistelen organisaatiojohtamisen opintoja Jyväskylään. Hyväntekeväisyys- ja järjestötoiminta ovat lähellä sydäntäni, olen aktiivinen Lions Clubilainen ja nuorkauppakamarin jäsen. Toimin Riihimäen Kokoomuksen hallituksessa ja Kansallisen Sivistysliiton Riihimäen Seudun Opinto- ja Kulttuuriyhdistys ry:n puheenjohtajana vuonna 2021.

Koen, että vastuulliseen kuntapolitiikkaan kuuluu asukkaiden koko elämänmittaisen taipaleen kunnoittaminen. Koulutus- ja kasvatusalan ammattilaisena pidän laadukasta, paikallista opetusta tärkeänä esiopetuksesta ammattikorkeakouluun saakka. Lasten oppimishaasteisiin tulee puuttua viimeistään alakoulussa ja minimoida pudokkaat. Tarvitsemme kaikkia, jokaiselle löytyy kyllä oma juttu, mielenkiinnon ja kykyjen perusteella.

Riihimäellä tulee olla kannustava ja turvallinen ympäristö opiskella, käydä töissä ja elää normaalia elämää. Jos joku tippuu kyydistä, on parempi auttaa hänet rattaille kuin passivoida tukien nostajaksi. Vastuullinen talouspolitiikka takaa jatkuvuuden. Holtiton velkaantuminen on vastuutonta, se siirtää painolastin tuleville sukupolville. Veroja pitää kerätä, mutta veroprosentin tulee olla kilpailukykyinen, mikäli haluamme työperäistä muuttoa. Mietitään päätöksissä isoa kuvaa, ei minkään yksittäisen ryhmän etua.Yhteistyötä tarvitaan, puoluerajoista riippumatta.