● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Jessica Sonko

Jessica Sonko

Olen Jessica Sonko, 22-vuotias ravitsemustieteen opiskelija. Olen asunut koko ikäni Riihimäellä, mutta tällä hetkellä opiskelen Itä-Suomen yliopistossa. Helmikuussa aloitan työt kansanedustaja Timo Heinosen poliittisena avustajana.

Kiinnostukseni yhteisten asioiden hoitamiseen on herännyt jo yläasteikäisenä ja olen ollut mukana Riihimäen kokoomusnuorten toiminnassa useita vuosia. Viime kuntavaaleissa sain olla tekemässä vaalikampanjaa mm. riihimäkeläiselle Derya Özgünille ja eduskuntavaaleissa Timo Heinoselle. Lisäksi olen päässyt vaikuttamaan Itä-Suomen yliopiston toiminnassa edustajiston jäsenenä (ISYY). Ainejärjestötoiminta on tullut tutuksi toimiessani yritysyhteistyövastaavana Retikka ry:n hallituksessa. Tulevana hallituskautena toimin Retikka ry:n puheenjohtajana.

Vapaa-ajallani käyn kuntosalilla, soitan pianoa ja harrastan tanssia. Ystävät toimivat tärkeänä vastapainona opinnoilleni.

Haluan olla mukana kehittämässä rakasta kotikaupunkiamme. Minun Riihimäkeni on tulevaisuudessa elinvoimaisempi ja tarjoaa vankan pohjan tulevaisuuden tekijöille. Haluan kehittää kotikaupunkiani niin, että sen kokevat omakseen ja tärkeäksi kaikenikäiset. Hyvät palvelut lapsiperheille tarkoittavat laadukasta varhaiskasvatusta ja hyviä kouluja. Sisäilmaongelmille pitää laittaa Riihimäellä nollatoleranssi. Myös kulttuuri- ja laadukkaat liikunta- ja urheilupalvelut ovat tärkeä osa elinvoimaista kaupunkia.

Kun pidämme talouden kunnossa, voimme panostaa hyvinvointiin vauvasta vaariin ja muksusta mummoon. Se tarkoittaa välittävää ja arvokasta vanhuuttakin. Minun Riihimäkeni on ihmisen kokoinen.