● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Jukka Mursula

Jukka Mursula

Olen 53-vuotias alakoulun luokanopettaja ja rehtori. Tällä hetkellä asumme puolisoni Tiinan ja kolmen labradorinnoutajan kanssa omakotitalossa Riihimäen itäisellä alueella. Nautimme asumisesta kaupungin
palvelujen läheisyydessä ja lähellä luontoa. Lähin metsäreitti luonnossa ulkoiluun lähtee melkein pihastamme. Perheemme neljä lasta ovat juuri muuttaneet pois kotoa. Takana ovat aktiiviset vuodet niin ”lätkäisänä” jäähallilla kuin kuskaukset ratsastustallille, klarinettitunnille ja kuntosalille. Tällä hetkellä totuttelemme vähitellen kahden aikuisen elämään ilman lapsiperheen touhuja.

Toimin Riihimäen Kokoomuksen puheenjohtajana, Kansallisen Kokoomuksen puoluevaltuuston jäsenenä,
Riihimäen sivistys- ja hyvinvointilautakunnan jäsenenä ja Kaupunginvaltuuston varajäsenenä. Loma-aikoina nautimme olostamme luonnon helmassa Kuhmoisten kesämökillämme. Riihimäen ehdottomina vahvuuksina näen luonnon läheisyyden ja kaupungista löytyvät hyvät palvelut. Laajempia palveluja tarvitessa Riihimäeltä on helppo hypätä junaan ja matkustaa asioimaan pääkaupunkiseudulle.

Riihimäen tulevaisuuden kannalta on tärkeää saada kaupungin väkiluku taas kasvun tielle. Myös yritysten toimintamahdollisuuksista on huolehdittava. Näin saamme kaupunkiimme lisää elinvoimaa ja verotuloja.
Kasvava asukasluku, elinvoimaiset yritykset ja hyvin voivat kuntalaiset ovat paras keino saada kaupungin
talous pysymään terveellä pohjalla ja palvelut hyvässä kunnossa.