● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Kai Heimonen

Kai Heimonen

Olen syntyperäinen riihimäkeläinen. Työurani on ollut kaksijakoinen. Ensimmäiset, noin 30 vuotta, olin kadettiupseerina puolustusvoimissa, missä pääosin palvelin Viestirykmentissä päätyen everstiluutnantiksi ja esikuntapäälliköksi. Toisen 12 vuotta pitkän uran tein aikuiskoulutuksen parissa. Hyriasta jäin eläkkeelle täydennyskoulutusjohtajan tehtävistä. Tällä hetkellä tärkeimmät tehtäväni ovat olla hyvä aviomies Leenalle, hyvä vaari 6:lle lapsenlapselle ja vastuuntuntoinen kunnallispoliitikko.

Riihimäen kaupungin valtuustossa olen ollut vuodesta 1988 lähtien. Siellä olen saanut vaikuttaa useassa eri tehtävässä (koulutusltk:n pj, hallituksen pj, valtuuston pj). Nykyisin olen tarkastuslautakunnan puheenjohtaja. Olen ollut myös yli 20 vuotta Hämeen ammattikorkeakoulun hallituksen varapuheenjohtaja. Myös Riihimäen tilat ja kehitys Oy on tullut tutuksi. Kaikissa luottamustehtävissä mielestäni tärkein tehtävä on vaalia, että meillä on terve talous, jolloin laadukkaiden palveluiden järjestäminen, tuottaminen ja kehittäminen ovat mahdollisia.