● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Kristiina Viita

Kristiina Viita

Olen reilu viisikymppinen riihimäkeläinen. Perheeseeni kuuluvat yritystoimintaa harjoittava mieheni sekä meidän 15-vuotiaat kaksospojat. Tällä hetkellä vapaa-aikana täyttää vauhdikas ja urheilullinen käsipallo, mihin koko perheemme on hurahtanut mukaan. Entiset harrastukseni, kuoro ja kulttuuri, ovatkin nyt hieman jäähyllä, ja lasten harrastusten ja mieheni mukana vaihtuneet urheilun monipuoliseen seuraamiseen.

Riihimäen näen vireänä, kehittyvänä sekä nykyisiä ja uusia asukkaita ja yrityksiä palvelevana kaupunkina. Riihimäen voimavaroina ovat mielestäni sen sijainti, luonnon puhtaus sekä turvallisuus. Meillä on siis erinomainen pohja rakentaa kaupungillemme elinvoimainen ja taloudellisesti tuottava tulevaisuus.
Näkemäni tulevaisuus saavutetaan, ei pelkästään hyvällä suunnittelulla vaan myös rohkeilla päätöksillä ja toimeenpanoilla.

Esimerkiksi Riihimäen koulutukseen sisällyttäisin kiinteän yhteistyön koulujen ja yritysten kesken. Mallina
käyttäisin edelleen Euroopan maissa tuloksellisesti toimivaa kisälli-oppipoika/tyttö –järjestelmää. Tämän
sekä työperäisen maahanmuuton avulla yritykset saavat kaipaamaansa ammattitaitoista ja sitoutunutta
henkilökuntaa juuri oikeille paikoille, omalta paikkakunnalta.

Ennakkoluulottoman ja toimivan kaavoituksen avulla pystymme tarjoamaan niin asukkaille kuin yrityksille
kullekin sopivia tiloja sekä teollisuus- ja asuinalueita. Kaavoituksessa tulee huomioida kaupunkilaisten ja yritysten erityistarpeet ja reagoida niihin riittävän nopeasti. Meillä on kaikki edellytykset tarjota heille kaupungin keskustan lisäksi moottoritien, rautatien tai luonnon läheisyys.

Monipuoliset harrastusmahdollisuudet takaavat motivoituneet ja innostuneet asukkaat ja työntekijät. On hienoa profiloitua jonkin osa-alueen ykkösosaajaksi, mutta sillä ei voiteta koko sarjaa. Näenkin ehdottoman
tärkeänä sen, että tulevaisuudessa Riihimäki panostaa ja tukee tasapuolisesti ja kannustavasti kaupungin ja
yksityisten tarjoamia monipuolisia harrastusmahdollisuuksia. Näillä eväillä kohti kehittyvää ja vetovoimaista Riihimäkeä!