● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Mikko Kerminen

Mikko Kerminen

Olen kotona viihtyvä ja kaupungin katuja tallusteleva 40-vuotias projektipäällikkö ja yhdistysaktiivi, jonka harrastuksiini kuuluu yleensä enemmän hallitustyöskentely, kuin varsinaiseen harrastustoimintaan osallistuminen. Viimeaikaisiin lajeihin on kuulunut autourheilu, koiraurheilu, koripallo ja frisbeegolf.

Koulut olen käynyt Riihimäellä ja täällä pääsääntöisesti olen myös asunut, mutta työt ovat vieneet ympäri maapalloa pidemmiksikin ajoiksi. Toistakymmentä vuotta olen ollut maailmalla kehittämässä sairaaloita, bussiasemia, raideliikennettä, lentokenttiä, kouluja, ostoskeskuksia ja stadioneita. Viimeiset vuodet olen ollut kehittelemässä digitaalisia työkaluja rakentamiseen ja myyntityöhön.

Nyt haluan tuoda omat kokemukset ja ammattitaidon oman kaupunkini kehittämiseen. Mielestäni kaupungin tulee olla elävä, tarjota mahdollisuuksia ja tähdätä pitkälle tulevaisuuteen. Jatkuvassa kehityksessä meidän on huomioitava taloudelliset, ekologiset ja hyvinvoinnin kannalta tärkeät seikat. Kuluneiden vuosien haasteet vaikuttavat varmasti, mutta töitä tekemällä voimme kuitenkin saavuttaa erinomaisesti toimivan kaupungin. Siihen tarvitaan vastuullisia päätöksiä, järkevää talouspolitiikkaa ja aktiivista kehittämistä. Ja tässä haluan olla mukana.

Mikko Kerminen