● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Mira Ahjoniemi

Mira Ahjoniemi

Minulla on sukujuuret Riihimäellä jo monen sukupolven ajalta, mutta itse muutin tänne vasta kolme vuotta sitten. Riihimäki on ollut minulle ihana lapsuuden mummolakaupunki missä pääsi joka kesä serkkujen kanssa maauimalaan. Toimin aikaisemmin kuntapolitiikassa ja Kokoomuksessa Uudenmaan vaalipiirissä. Olen Riihimäen Kokoomus ry:n hallituksen jäsen ja Riihimäen sivistys- ja hyvinvointilautakunnan jäsen. Toimin lisäksi hallituksen varajäsenenä Kiertokapulassa Oy:ssä.

Olen 46-vuotias ja kaikki lapseni ovat jo aikuisia opiskelijoita. Lapsiperhevuodet ovat siis jääneet taakse, mutta yhä tuoreessa muistissa. Olen tehnyt pitkän uran kansainvälisissä tehtävissä niin IT:n kuin taloushallinnon ja henkilöstöhallinnon parissa mm. lääketeollisuudessa ja metalliteollisuudessa. Olen myös tietokirjailija ja sivutoiminen yrittäjä.

Harrastan liikuntaa monipuolisesti. Sydäntäni lähellä on mm. lentopallo, uinti, kuntosali, jooga ja laskettelu. Olen myös kirjaston suurkuluttaja, luen paljon ja laaja-alaisesti. Arvostan suuresti Riihimäen upeasti hoidettua kirjastoa ja sen laajaa valikoimaa sekä viihtyisiä tiloja.

Minulle on tärkeää että Riihimäki on vireä asuinpaikka kaiken ikäisille ja erilaisissa elämänvaiheissa oleville ihmisille. Riihimäen kulttuuripalvelut ja -tapahtumat ovat olennainen osa uuden kotikaupunkini vetovoimaa. Vierailen säännöllisesti museoissa, näyttelyissä, konserteissa ja teatterissa. Minut voi bongata niin taidemuseon näyttelystä kuin pubivisasta tai Käsityöläisten keikalta. Menneinä vuosina olen toiminut edellisellä kotipaikkakunnallani mm. musiikkiopiston hallituksessa sekä Nuorisoseuran hallituksessa.

Arvot joita haluan toteuttaa elämässäni sekä Riihimäen kuntapolitiikassa ovat sivistys, vapaus ja vastuullisuus. Kokoomus on sivistyksen puolue, joka pitää koulutusta ja itse kunkin jatkuvaa itsensä kehittämäistä erittäin tärkeänä yksilön ja yhteiskunnan kannalta. Me Kokoomuksessa haluamme huolehtia yksilöiden oppimispolusta koko matkan ajan varhaiskasvatuksesta yliopistoon asti. Koulutaipaleen pitää olla tasa-arvoinen. Opetus ja sivistys antaa jokaiselle mahdollisuuden kasvaa täyteen mittaansa.

Mira Ahjoniemi