● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Riitta Takala

Riitta Takala

Olen kansainvälinen riihimäkeläinen kävelystä, kirjoista ja tenniksestä innostuva neljän aikuisen lapsen äiti.
Riksu on kotikaupunkini, jonne palasin ulkomailla vietettyjen vuosien jälkeen; nyt osaan arvostaa helposti
saavutettavia palveluita, parin askeleen päässä olevaa puhdasta luontoa ja melkein vieressä sijaitsevaa
lentokenttää. Perheenjäseniäni asuu eri puolilla maailmaa, minkä ansiosta tuntuma kansainvälisiin asioihin
on säilynyt.

Jouduin jättäytymään pois politiikan aktiivikuvioista neljä vuotta sitten. Nyt veri vetää takaisin. Huomaan
edelleen syttyväni kotikuntani asioista ja niiden hoitamisesta. Kahden valtuustokauden ajan ehdin kokea
paljon ja toimia monessa tehtävässä, joista ehdottomasti mielenkiintoisin oli kaupunginhallituksen
varapuheenjohtajuus.

Haluan vaikuttaa, haluan tehdä sen laaja-alaisesti. Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kaupunkimme eri väestöryhmät otetaa tasapuolisesti huomioon päätöksiä tehtäessä. Valtuustossa vedetään suuret linjat, lautakunnissa päätetään ihmisen kokoisista asioista. Luotan yhteistyön voimaan, myös ylitse puoluerajojen.
Tarvitaan kompromisseja, jotta Riihimäestä saadaan entistä elinvoimaisempi ja houkuttelevampi paikka asua ja elää. Tämä ei kuitenkaan sulje pois itselle tärkeiden asioiden puolustamista ja edistämistä. Minulle
niitä ovat mm.
– EI verojen korotuksille
– Riihimäen säilyttäminen merkittävänä Tre-Helsinki -pääradan asemana
– laadukkaan saattohoidon turvaaminen riihimäkeläisille
– yhteisen omaisuuden töhrijät kuriin

Täydestä sydämestä mukana Riihimäen Kokoomuksen vaalikampanjassa!