● Esittelyssä kuntavaaliehdokkaamme: Mirja Lammi

Mirja Lammi (sit)

Olen 66-vuotias sairaanhoitaja ja eläkeläinen. Keikkatöitä silti teen edelleen, enimmäkseen terveyskeskuksen vuodeosastolla. Hoitajista kun on usein pulaa etenkin nopeisiin sijaistarpeisiin.

Olen kotoisin Hausjärveltä ja Riihimäellä olen asunut liki 45 vuotta – kovin pitkälle olen siis päässyt elämässäni. Työurani olen tehnyt Riihimäellä. Asumme kahden miehen kanssa omakotitalossa Uramossa, aikuisia lapsia meillä on yhteensä 4 ja lapsenlapsia 8. Lapsenlapset ovatkin tällä hetkellä parasta elämässäni. Harrastan arkiliikuntaa ja puutarhatöitä. Luonnossa liikkuminen on hyvä tapa hoitaa omaa henkistä hyvinvointia.

Järjestötoiminta on aina ollut mieluista, opiskelijaliitosta ammattijärjestöön ja moniin muihin yhdistyksiin ja kuntapolitiikkaan. Olen kokenut vaikuttamisen tärkeäksi ja saanut siinä työssä paljon tietoa ja taitoja sekä upeita ihmiskontakteja. Olin muutaman kauden varavaltuutettuna ja viimeiset 3 kautta olen ollut valtuuston jäsen sekä samanaikaisesti useissa eri lautakunnissa, toimielimissä ja työryhmissä.

Kuntapolitiikassa onnistuminen vaatii yhteistyötä ja näkemysten yhteensovittamista, toisiamme arvostaen. Tavoitteeni päättäjänä on tarjota kaikille kaupunkilaisille laadukkaita ja tasapuolisia palveluita. Kaupunkilaisten osallisuus on onneksi viime vuosina lisääntynyt ja pidän sitä tärkeänä. Riihimäki on ihmisen kokoinen kaupunki, jossa asuminen on edullista ja josta on hyvät yhteydet joka puolelle. Meillä on monipuolisia palveluita, laaja kulttuuritarjonta ja luonto lähellä. Täällä on hyvä olla, mutta kehittävää silti on edelleen paljon.

Etenkin ennaltaehkäiseviä palveluita pitää parantaa ja pitää kaikki mukana. Ikärakenteen muutos haastaa palvelurakenteen ja koko kaupungin edunvalvonnan merkitys noussee tärkeäksi. Elinvoimaisuus, yritysten menestyminen ja hyvä työpaikkakehitys takaa menestystä myös kaupungille. Asukasmäärän nostaminen kasvu-uralle on tärkeää ja sen eteen tulee jatkossa panostaa. Hyvin hoidettu kuntatalous on parasta hyvinvointipolitiikkaa.

Mirja Lammi